آغاز تجارت ترجیحی 862 قلم کالا با اوراسیا از 5آبان  

تجارت ترجیحی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا از 5 آبان کلید می‌خورد و رسما از 20 روز دیگر فرایند عملیاتی برای پیوستن ایران به این اتحادیه آغاز می‌شود.
حسن روحانی پس از پایان اجلاس سران اتحادیه اوراسیا، اعلام کرد که موافقتنامه ترتیبات تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا از 5 آبان امسال اجرایی می‌شود؛ بر این اساس ایران باید ظرف سه سال عضو اتحادیه اوراسیا شود.
فعالان اقتصادی بر این باورند با توجه به تنوع بازار و تنوع منابع موجود در کشورهای عضو این اتحادیه پیوستن به آن یک فرصت قابل توجه برای اقتصاد ایران ایجاد می کند و می‌توان از این طریق بخشی از اثر تحریم‌ها را جبران کرد.
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران سوم مهرماه در دیدار با رئیس شورای تجاری اتحادیه اوراسیا، پیوستن ایران به این اتحادیه را به منزله فرصتی نو در مناسبات ایران و اتحادیه اوراسیا دانست و خاطرنشان کرد: اوراسیا می‌تواند زمینه همکاری با منطقه هندوچین و شرق را فراهم کند و با توجه به اینکه بیش از 65 درصد از نیازهای کشورهای عضو در داخل خودشان قابل تأمین است، باید از این امتیاز ویژه بهره ببرد.
پیش از این او خبر داده بود پیشنهاد اتاق ایران برای تشکیل اتاق بازرگانی اوراسیا مورد موافقت قرار گرفته است و در آینده‌ای نزدیک این اتاق تشکیل خواهد شد.

ارايه خبر صرفا جنبه  اطلاع رساني داشته و مسئوليت آن با منبع خبر است .


به زانوافتادن مالی عربستان سعودی
پدیده بی سابقه: چرخه اقتصاد جهانی متوقف شده است

صفحه >> 1